5 Mayıs 2018 Cumartesi

Bucksaw Yapımı

Merhaba,

Bushcraft ekipmanlarını araştırırken karşıma çıkan ve ilgimi çok çektiği için yapmaya karar verdiğim ilk ekipman. :)

Bence en temel iki özelliği büyük çaplı ağaçları kolayca kesmeye olanak sağlaması ve kolayca taşınabilecek kadar portatif bir dizayna sahip olması.

Bucksaw aslında kolastar testerenin sırt çantasında taşınabilir versiyonu gibi düşünülebilir. Kolastar testerenin görselini aşağıda paylaşıyorum.


Dizaynın çalışma prensibi çok basit. Üste bağladığınız ipi, ipin içerisinden geçirdiğiniz bir tahtayı döndürerek gerdiriyorsunuz. Sonrasında tahtayı, testerenin ortasındaki tahta kısma taktırıp terse dönüp gevşemesinin önüne geçiyorsunuz. Bu şekilde gergin bir hal alan testere geniş çaplı ağaçları kolayca kesiyor.

Bucksaw'ınızı isterseniz önceden hazırlayıp çantanızda kolayca taşıyın, isterseniz de sadece testere ağzını çantaya atıp çerçevesini doğada kolayca yapın. Aşağıda bu her iki alternatife ilişkin detayları paylaşacağım.

Aşağıdaki örnek önceden hazırlanmış bir testere. İki yan kol ve orta kol kolayca sökülüyor. İp isterseniz çıkarılıp, isterseniz yan kollara bağlı şekilde  taşınabiliyor. Ben sökmeden, diğer kolları birbirine bağlamak için kullanılacak bir dizayn yaptım. Benim çalışmam henüz son halini almadığı için internette bulduğum bir görseli örnek amaçlı paylaşıyorum.


Benim kendi testerenin yaparken esinlendiğim videoyu aşağıda görebilirsiniz.




Bunun dışında bir de sadece testere bıçağını ve paracord ipi yanında taşıyıp, iskeleti daha basit bir şekilde doğada yapanlar var. Testere bıçağını da iki adet anahtarlık halkası kullanarak ağaca bağlıyorlar. Bununla ilgili hem bir görseli aşağıda görebilirsiniz.




Dave Canterbury’nin basit bir bucksaw yaptığı videoyu da aşağıda paylaşıyorum.


Araştırmalarda gördüğüm dizaynlardan bazıları, iskeletin ortasındaki tahtayı testere bıçağından daha kısa tutup bıçağın daha gergin kalmasını sağlamış. Bu şekilde yapmayıp, başarılı kesen testereler yapanlar da var. Dolayısıyla bu kısım biraz tercih meselesi.

Benim yaptığım testerenin imalat aşamalarını da paylaşacağım. Bu arada ben ağaç olarak 3x3 cm kalınlığında akasya kullandım. Boy 60 cm, yükseklik 30 cm olacak şekilde ölçülendirdim.

Ben şimdilik bulamadığımdan farklı bir marka kullandım fakat internetteki videoların çoğunda Bahco bıçak kullanmışlar ve 607mm’lik boyu tercih etmişler.

Bu arada bıçaklar yaş ve kuru ağaç olarak farklı dış yapısına sahip. İhtiyacınıza göre bir bıçak seçmenizde fayda var.

Ayrıca, testereyi gerdirmek için ip yerine sonsuz vida kullananlar da var ama o dizayn bana biraz fazla mekanik geldi. Yine de değerlendirilebilir.

Ve benim testeremin imalat aşamaları:)








Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Not: Yalnızca bu blogun üyesi yorum gönderebilir.